2013-03-27

Shoppailua

Tällä kaudella oon shoppaillut tosi vähän. Lähinnä Phuketin ostosretkellä oon ostoksia tehnyt ja nekin olleet aika minimaalisia. Mut mitä oon ostanu, ni ne onki sit ollu vähän arvokkaampia hankintoja. Oon jotenkin aika kyllästynyt tähän "rantavaatteeseen" ja muuhun krääsään, mitä markkinoilla ja kadunvarsikojuissa myydään. Tai no siis kyllä sieltäkin saa ihan hyvää tavaraa ja edullisestikin, mut ehkä tuli viime kaudella sitä ostettua niin paljon, et nyt ei oo enää oikeen innostanut. Ehkä johtuu osittain siitä, et raahasin taas ihan liikaa kamaa mukanani jo tänne päin, joten eipä oo hirveesti enää laukuissa tilaa mitään ostaa kotiinpäin viemisiksi. Nyt koitan käyttää kaiken mahdollisen niin loppuun ettei tartteis mukana enää Suomeen kantaa. Jotain ihan huonoks menneitä vaatteita oon heittänyt jopa roskiin. Pakko vähän karsia, ku laukut painaa kun synti ja ite ne pitää taas kotia asti raahata. Muistuttaisko joku mua ennen kesäkaudelle lähtöö, et vaatetta ei tarvi ihan niin paljoo ottaa mukaan, kun kuiteski melkein koko ajan on työvaatteet päällä...

Mut tämmösiä hankintoja oon tällä kaudella tehnyt. Hintoja en kuolemaksenikaan kaikista enää muista, joten nää on vaan tämmösiä hinta-arvioita. Kurssi on ollut kutakuinkin 39-40 thb/1 euro, mut nyt on kurssi laskenut aika paljon. Tällä hetkellä saa jotain vajaat 38 thb eurolla.

kengät 300 thb / Platinum, Bangkok
Paper Doll -paita jotain 200-300thb / Platinum, Bangkok
hihaton paita 300 thb / katukauppa, Bangkok
huivi 150 thb / Everyday-ravintola, Khao Lak
aurinkolasit 259 thb / Udomagg, Patong, Phuket
kengät jotain 300-400 thb / Udomagg, Patong, Phuket
sandaalit muistaakseni 300 thb / Jungceylonin aula, Patong, Phuket
Sabai-arom suihkugeeli 200-250 thb ja Lee Staffordin shampoo ja hoitoaine à 450 thb / Boots, Central Festival, Phuket
tiikeriprinttipaita #%*§ thb (=kallis!) / Zara, Central Festival, Phuket
 (totta puhuakseni tää tais olla lähemmäks pari tuhatta bahtia...
mut oli niin ihana, et oli ihan pakko ostaa...)
farkkucaprit 1990 thb / Zara, Central Festival, Phuket
kengät 499 thb / Udomagg, Patong, Phuket

Oon mä sit jotain tuliaisia kans ostanut, mut eihän niitä voi täs esitellä ettei tuliaisten saajat niitä nää! :) Niin ja sit ostin ne helmisormuksen ja rannekorun, jotka esittelinkin jo aikasemmassa blogikirjotuksessa. Eli oon nyt koittanut panostaa enempi laatuun tällä kaudella, enkä ostaa sellasta joka hajoo heti kättelyssä. Tosin noista Jungceylonista ostetuista Pixel'sin sandaaleista on toisesta koristekivi pudonnut. Mut noi Pixel'sin kengät onki semmosia halppiskenkiä. Ostin viime kaudella siitä samasta kaupasta kahet kengät, mut ne tais olla eri merkkisiä, mut anyway, toiset on jo roskiksessa ja toisistakin on pohjat tosi kuluneet. Eli halvalla ei saa mitään kovin hyvää, ainakaan aina. Tosin yhet 100 bahtilla markkinoilta viime talvena ostetut sandaalit on kestäny tosi hyvin, mut nyt tänä talvena niistä irtos yks remmi, joten heitän ne varmaanki nyt roskiin. Eihän täälläkään noissa merkkiliikkeissä mitään ihan sikahalpaa ole, vaik oon kyl kuullu, et jos vertaa Suomen hintoihin ni on ne halvempia (esim. Levi's farkut, Converset jne). Täs kauden lopussa on yleensä nois ostoskeskuksissa ja liikkeissä alennusmyyntejä. Esim. pari viikkoo sitten Jungceylonin aulassa Patongilla oli RipCurlin sesongin loppumyynti, ja sieltä ois saanu tosi hyviä alennuksia. Teki mieli ostaa jokin huppari, mut kun nekin painaa sit laukussa niin paljon, ni jätin ostamatta... 

Mä oonki nyt sit vaan viettäny vapaapäivää kotosalla ja koittanu järkkäillä mun Suomessa oloaikaa ja selvittäny kaikkii bussi- ja juna-aikatauluja ja oikeen kirjottanu ittelle päivä päivältä aikataulut ylös. Varasin kans kasvisateriat jo mun paluulennolle sekä mun Kreetan lomalennoille. Ai niin... en ookaan täällä ees vielä kertonu, et lähen lomailemaan viikoks Haniaan Kreetalle tässä kevättauolla ennen kun lähen sit taas kesäkaudelle. Ootan jo niin tota lomaa, tulee kyllä tarpeeseen näitten muutamien hektisten viikkojen jälkeen. Mun eka Suomi-viikkokin tulee olee yhtä ees taas ramppaamista. Mut kyllä sitä jaksaa, kun on mitä odottaa <3

1 kommentti:

  1. Tiikeripaita ja huivi on kivat! Kaikki muutkin,mutta mitä nyt itsekin vois ottaa!

    VastaaPoista