2012-01-17

Phuket City ja Nai Harn

Ajattelin tässä kertoilla, mitä olen tehnyt viime viikkoina vapaapäivinäni. Yhtenä torstaipäivänä lähdin ennen puoltapäivää paikallisbussilla Phuket Cityyn. Menin tohon Karonin takakadulle vaan oottelemaan, ja vihosta viimeinhän se bussi sieltä körötti ja kädenheilautuksella pääsin kyytiin. Sitä ei tarvii maksaa kyytiin mennessä vaan ne tulee sitten rahastamaan. Pysäyttivät bussin Chalongin kohalla ja sit tuli rahastaja keräämään maksut kaikilta. Phuket Cityssä bussi pysähty vanhassa kaupungissa liikenneympyrän laidalla. Siinä vieressä olevan kadun varresta bussit lähtee sit takasinpäin. Siinä oli heti taksikuskit kimpussa ja oisvat halunneet viedä sinne sun tänne, esim. perhosfarmille, mut mä sanoin vaan et haluun kävellä tääl vanhassa kaupungissa, niin jättivät sit rauhaan.

Lähin käppäilemään pitkin vanhan kaupungin kujia, ja näin paljon kiinalais-siirtomaatyyppistä arkkitehtuuria. Kaupunkihan on siis aikoinaan kiinalaisten tinakaivostyöläisten perustama, ja edelleenkin siellä asustelee kiinalaiset sukujuuret omaavia asukkaita. Eksyin Soi Romaneelle ihan vahingossa, ja tuolla kujallahan käydään meidän Kiinalainen Phuket retkellä, jolla en itse ole vielä päässyt käymään. Koko retki on taidettu järjestää vasta kolme kertaa. Tuolla kujalla on tosi idyllisen näkösiä rakennuksia.


Phuket Cityn arkkitehtuuria

Kuningatar Sirikitin puistossa päivää paistattelemassa

Puistossa oli myös hieno patsas!

Phuket Cityn katukuvaa

Sit kävelin kohti uudempaa osaa ja kävin Ocean Plaza ostoskekuksessa ja ostin sieltä yhen t-paidan ja kengät. Sit menin Robinsoniin ja siel mun päätehtävä oli ostaa nettitikku. No sen sainkin mut sitä kuukauden rajatonta käyttöä en saanut, kun se oli jotenki niiltä loppu tai jotain... outo juttu, mut ota näistä nyt selvää. Sain kuitenkin tikun ja 1 Gb:n tiedonsiirtoo siihen. No sit Robinsonissa törmäsin Lauraan, joka oli just vetämässä meidän eteläsaaren retkeä. Siinä sit yhessä bongattiin tosi halpoja ja hienoja kenkiä. Mä ostinkin yhet sairaan hienot bling bling kengät :D


Ocean Plaza

Ihan kun Kiinassa ois

Sit mua alko jo hiukomaan ja lähin lounaalle. Oli puhetta Lauran kaa, et voisin lähtee vaik meidän retkibuississa takas Karonille, mut mul meni siel lounaalla sen verta kauan, etten kerinny. No sit istuin jo bussissa, joka ois vieny mut Karonille, kun Päivikki soitti Patongilta ja sovittiinkin et lähen sinne iltaa viettämään. Vaihoin sit bussia ja köröttelin Patongille ja siellä mentiin Päivikin kans egyptiläiseen ravintolaan. Sieltä sit otin taksin Karonille.

Mun lounas Phuket Cityssä Delicious-ravintolassa

Viime viikolla mulla oli tuplavapaat ja sen kunniaksi mentiin Päivikin kanssa Patongilla ekaks intialaiseen Navrang Mahal ravintolaan syömään. Sieltä lähtiessä käveltiin Banglalla ja mentiin yhteen baariin, mut siel alko vähän ahistamaan meininki ja vaihettiinkin baariin missä soitti livebändi ja vielä ihan hyvää musaa. Päivikillä oli työpäivä, joten lähti aikasemmin kotiin ja mä jäin sit vielä vähäks aikaa ittekseni, mut suht ajoissa lähin itekin kotiapäin.

Seuraavana aamuna lähin taas paikallisbussilla liikenteeseen, mut tällä kertaa kohteena oli Central Festival -ostoskeskus. Niin paljon asiakkailta tulee siitä kysymyksiä, et ajattelin et paras käydä se tsekkaamassa ja sit mun oli tarkotus myös ettiä samalla semmosia laadukkaita tukka-aineita. Centralissa on paljon merkkiliikkeitä ja kansainvälisiä ketjuja esim. Levi's, Lee, Zara, Mango, Miss Selfridge, Guess, Jim Thompson, Svarowski jne. Hinnatkin on aika tyyriitä. Ostin sit yhen farkkuhameen ja yhet sortsit Central-tavaratalosta, missä myydään monia merkkejä. Sit yläkerrasta löyty kampaamoita ja sieltä ostin Kerastasen aineen, joka suojaa lämmöltä ja pitäs vahvistaa katkeilevia ja haurastuneita hiuksia. Mitä sitä oon käyttäny niin ihan hyvän tuntunen aine se on. Mut hintaakin sil oli 1100 bahtia eli semmoset 27,50 euroo...


Central Festival ostoskeskus


Liikkeitä ja shopattavaa riittää!

Sit Centralilta lähin taas bussilla tien varresta kohti Patongia. Siel tapasin taas Päivikin ja meninkin sit Päivikin ja Minnan kanssa suomalaisomisteisen Cello-hotellin ravintolaan syömään. Cellossa on kyl hyvät ruuat ja pariskunta, joka sitä pyörittää on tosi mukava. Siinä se ilta vierähtikin tuonne puolilleöin ja sen jälkeen päristelin mopolla takas Karonille, kun mopo oli sinne edellisiltana jäänyt.

Mullahan oli viime viikolla tää luksusjuttu eli tuplavapaa. Joten seuraavana aamuna pitkien yöunien jälkeen hyppäsin moppen selkään ja lähin Katalta eteläänpäin. Ajelin upeeta maisemareittiä ja kävin matkan varrella näköalapaikalla, mistä on tosi hienot näkymät. Siitä ajelin edelleen Nai Harnin rannalle. Sit olikin jo lounasaika ja kävin siinä rannalla thaikkuravintolassa syömässä. Sen jälkeen levitin pyyhkeen rantahiekalle ja otin arskaa. Siinä kun olin levittäny aurinkovoiteen, niin joku äijä tulee mun luokse ja kysyy, et voisinko levittää sille aurinkovoidetta selkään. No mä vastasin vaan, et "I don't think so" :D Kyl se siinä vielä yritti jotain, mut mä olin vaan et älä unta nää :D Sit joku nainen tuli multa tiedustelee, et mikä mun salaisuus on, et vaik oon näin vaaleehipiäinen niin voin ottaa arskaa siinä paljaan taivaan alla monta tuntia. No mä sanoin et "tadaa, sehän on AURINKOVOIDE!!" :D No se sit halus tietää mitä aurinkovoidetta mä käytän ja mä sit esittelin sille mun Thaikkulasta ostamaa Hawaiian Style SPF 50 aurinkovoidetta. Se oli vaan, et joo senkin pitää ostaa sitä :D Voi elämä...


Näköalapaikalta oli hienot maisemat

Nai Harn beach

Purjeveneitä Nai Harnin rannalla

Rannalla oli porukkaa, mutta ihan kivasti tilaakin
Et tämmösii juttuja oon vapaapäivinäni tehnyt. Kylhän tääl ois enemmän tekemistä, mitä ikinä kerkiää tekemäänkään ja ihan kauheesti paikkoja, missä haluisin käydä. Yks mikä vielä on käymättä, on toi Big Buddha patsas ja sen juurella oleva temppelialue. Siitä asiakkaat kyselee kans ihan hirveesti ja okei, osaan mä suurin piirtein vastata, mut ois se ihan eri juttu kun siel ois ihan itte käyny paikan päällä. Mut ehkä täs vielä kerkiää joku päivä!!

Niin ja oonhan mä täs alottanu uuden harrastuksenkin eli thaiboxingin, mut siitä sit seuraavalla kerralla lisää... :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti