2012-01-13

Joulu ja uusi vuosi

Long time no see!! On ollu täs kaikenlaista hässäkkää. Oli vähän intensiivisempää työputkee ja vapaa-ajallakin on mennä viuhtonu niin et kämpillä oon käyny vaan kääntymäs. Joulu ja uusi vuosi meni jo aikoja sitten, I know, mut ajattelin muutaman rivin raapustaa siitä miten noita päiviä täällä tuli vietettyä.

Jouluun ei täällä juurikaan saanu mitään fiilistä, koska ainoo mistä jouluntulon huomas oli se kun jotain joululauluja soitettiin nonstoppina täs meidän hotlan raflassa ja sit joulukoristeita ilmesty vähän joka puolelle. Mut siinä se sit olikin. Kyl joulufiilikseen näköjään tarvitaan kylmää ja lunta :D Mut no enpä noita edellämainittuja kuitenkaan kaipaa!

Jouluaatto mulla meni töissä. Työvuorolistalle ilmestyi meikäläisen kohdalle Phang Nga, eli varmaan se niin sanotusti pahin mahdollinen nakki, mikä saatto tulla, sillä kyseessä kokopäiväretki, jolla menee sinne lähemmäks iltakuutta ennen kun pääsee kotiin. Mut eipä tuo nyt mua haitannut. Retki sujui ihan ok, mut sää oli vähän pilvinen ja sit kun oltiin merimuslimikylässä niin alko sataa ja venematkalla satamaan sato kanssa, niin se latisti vähän tunnelmaa. Apinatkaan eivät olleet kotosalla luolatemppelillä, niin se oli vähän tylsää kanssa. Mut ihan ookoo se meni ja sehän oli mun eka kerta, kun kyseistä retkeä vedin, et ei se eka kerta ikinä oo se paras mahdollinen (mut heti seuraavana keskiviikkona vedin retken uudelleen ja meni jo paljon paremmin ja asiakkailtakin tuli hyvää palautetta). Laulettiin me kuitenkin tulomatkassa bussissa paikallisoppaalle suomalainen joululaulu ja olinkin sitä varten jo monistanut valmiiksi Joulupukki-laulun sanoja asiakkaille. Niin ja oli mul tonttulakki päässä kun aamulla kävin asiakkaat hotelleilta pikkaamassa :D


Jouluaattotunnelmissa James Bondin saarella

Kotona olin varmaan siinä kuuden jälkeen ja seittemältä meillä alko toimistolla meidän oma joulujuhla, missä oli vähän kuoharia ja piparia tarjolla. Myöhästyin sieltä puol tuntia. Lisäksi siellä jaettiin toisillemme hankkimat lahjat, mut mä en sit osallistunut siihen ollenkaan. Se oli semmonen, et arvottiin, et kuka ostaa ja kenelle ja 500 bahtia oli lahjan arvo. Mä päätin olla osallistumatta, ettei käy niin et saakin jotain ihan pönttöö, mitä ei tarvii. 500 bahtia on täällä kuitenkin iso raha :D (12,5 euroa!) Sit otettiin hienoja ryhmäkuvia meistä, kun kaikilla oli Jaspal Tailorsin upeet mekot ja puvut päällä (tai no, kaikilla ei tainnut olla asut Jaspalilta, mut suurimmalla osalla). Mä olin ihan tyytyväinen mun mekkooni, mut saa nähä mahtuuko se enää kauden jälkeen päälle, on meinaan aika vartalonmyötänen :D

Meidän upea jengi :)


Seinänaapurukset juhlahepenissä :)

Sit kahdeksan aikoihin siirryttiinkin Katalle Buffalo Steak House Dinoon. Siellä oli aivan MAHTAVAT ruoat noutopöydästä. Oli mm. peruna- ja punajuurisalaattia, sillejä, perunoita ja tosi herkullista katkarapusalaattia sekä janssoninkiusausta. Söin itteni niin täyteen, et hyvä ettei Jaspalin mekko ratkennut :D Viiniä tuli siinä aterian kanssa vähän nautittua, mut aika vähälle se jäi, kun seuraavanakin päivänä oli töitä. Tosin mulla oli "vaan" info, joka alko klo 11, mutta olin koko päivän Phang Nga -retken tiimoilta niin väsähtänyt, että nukkumatti tuli jo aika aikasessa vaiheessa. Lauran kanssa otinkin sitten tukkarin (= tuk tuk taksin) kämpille.

Uusi vuosi meni sit kanssa ihan rauhallisissa merkeissä, koska sillonkin oli töitä. Mulla oli uudenvuodenaattona transu eli siinä mielessä pääsin suht ajoissa töistä, mut seuraavana aamuna oli transu myös ja töissä piti olla jo siinä kahdeksan jäljestä, kun ekat pikit (=noudot) hotelleilta jo ennen yhdeksää, joten ei auttanu kovin myöhään valvoa. Oltiin sit vaan kattomassa meininkiä ja ilotulituksia Karonin rannassa. Ja täytyy sanoo, et oli kyl mahtavat ilotulitukset! Ja puolen yön aikaan meno oli ihan kun ois kolmas maailmansota syttynyt :D Rannassa oli myös musiikkifestivaali ja populaa riitti!

Upeat ilotulitukset Karonin rannassa
Paljon porukkaa oli kerääntynyt rantakadulle tulituksia katsomaan
Rantafestivaaleillakin väkeä riitti!
Täytyy tässä joku kerta kirjoitella sitten mun vapaapäivien reissuista Phuket Cityyn, Central Festivaliin ja Nai Harniin. Nyt oon vihdosta viimein saanu hankittuu tään rajattoman netin käyttööni ja maksaa enemmän kun Suomessa eli reilut 20 euroo kuussa (kun Suomessa mobiililaajakaistasta maksoin vaan 13,90!). Niin ja ite nettitikku ja SIM-kortti makso jotain 35 euroo, eli on tälle netille nyt tullu hintaa, mut eipähän nyt tarvii enää säännöstellä käyttöä!

Täytyy vielä sen verta mainostaa, et tänään kävin suorittamassa mun kansalaisvelvollisuudenkin tääl Phuketissa, nimittäin kävin äänestämässä pressanvaaleissa. Äänestys oli järjestetty yhellä meidänkin käytössä olevista hotelleista eli Phuket Orchid Resortissa ja kaks meidän oppaista oli siellä vaalivirkailijoina. Jeps, et jos jossain kuulette lukuja, et kuinka monta suomalaista äänesti ulkomailla, niin meikäläinen on sit yks niistä :) Mut sen voin sanoo, et mulla ei oo näistä vaaleista mitään hajuakaan, enkä oo seurannut vaalikeskusteluja millään lailla, joten äänestys meni kyl nyt ihan mututuntumalla :D

2 kommenttia:

  1. minkä nopeuksinen se nettiyhteys tuolla hintaa on? ja tuohan mulle se gekko... varaanikin käy? ok?

    VastaaPoista
  2. No mä näistä nopeuksista niin mitään ymmärrä, mut tossa tikussa lukee 7,2 Mbps... Joo pitää tuua gekko jos saan pyydystettyä.

    VastaaPoista