2012-02-26

Korallisaari

Viime perjantaina mulla oli vapaapäivä ja olin päättänyt lähteä tsekkaamaan Korallisaaren Raya Diversin retkellä. Mukaan lähti myös Päivikki ja Laura perheineen. Mä lähdin aamulla kyytiin yheltä meidän hotellilta. Hurautin sinne mopolla ja sieltä Rayan minibussi otti kyytiin. Sillä sit ajettiin Chalongin satamaan, missä piti odottaa, että saatiin koko jengi kasaan. Sen jälkeen hypättiin pikaveneeseen ja kello oli varmaan jotain yhdeksän siinä vaiheessa.

Pikaveneellä Korallisaarelle matka kestää vaan noin vartin. Olihan se aikamoista hyppyytystä se pikavenekyyti. Oon aikasemmin haaveillut reissusta Phi Phi -saarille, mut nyt rupesin jo vähän tulee toisiin aatoksiin, nimittäin sinne on pikaveneellä puolentoista tunnin matka suuntaansa. En tiiä jaksasinko oikeesti semmosta pomputusta niin pitkään. Mut kattoo nyt...

Pikavene jolla saarelle pyyhkästiin
Korallisaaren Banana Beach aamutuimaan

Korallisaarella rantauduttiin Banana Beachille. Tuo ranta-alue ei ole kovinkaan suuri, mutta kyllä sinne nyt tämä porukka mahtui ja oli siellä suomalaisten lisäksi muitakin. Raya Diversin edustaja esitteli snorklausvehkeet ja neuvoi, kuinka niitä käytetään. Sen jälkeen meillä oli noin 1,5 h aikaa snorklata, uida tai ottaa aurinkoa - mitä itse kukin nyt halusikaan tehdä. Itse vetäsin maskin naamalle ja räpylät jalkaan ja lähdin snorklailemaan. Ihan rantavedessä ui paljon raidallisia kersanttikaloja. Sitten kauempana rannasta näin mun muassa yhden sinisen meritähden. Ja paljon oli tietty kaloja, joita em tunnistanutkaan.

Raya Diversin Laura opastaa kuinka maski laitetaan päälle
Banana Beachin rantaravintola

Aika meni snorklatessa aina nopsaan. Mä vielä jouduin vaihtaa maskin kerran, kun mulle tuli koko ajan suolavettä suuhun ja sain olla vähän väliä tyhjentämässä. Sit ruokailu alkoi vartin yli 11. Mä sain omia kasvispöperöitä ja ruoat olikin ihan hyviä. Ruokailun jälkeen oli vielä vähän aikaa rannalla, mut en jaksanut enää lähtee snorklaamaan vaan kuivattelin itteeni. Sit lähti pikavenekyyti takas Chalongin satamaan, josta taas minibussilla hotelleille.

Snorkkelointi on kivaa
Muutama muukin snorklailija oli saapunut paikalle

Saarireissun jälkeen lähin vielä Lauran kanssa Karonin rannalle. Sit jossain vaiheessa viiden aikaan alettiin kattoa että hitto soikoon taidetaan olla aika kärtsähtäneitä :D Et parhaitakin oppaita, jotka asiakkaita aina muistuttelevat, että pistäkää niitä suojakertoimia pintaan. Mulla takareidet vähän punotti ja se oli varmaan tullut siinä snorklatessa. Olin kyllä rasvaa laittanut, mut näköjään olin sitä läiskinyt vaan epämääräsesti, sillä mulla oli suurin piirtein semmonen kämmenenkuva mun oikeessa takareidessä :D :D

Sit kun tultiin takas hotellille niin hotellin johtaja olikin jo vastassa ja muistutteli meitä siitä, et illalla on hotellin järjestämät ihka ensimmäiset cocktail partyt, joihin oli kutsuttu sellaiset hotellin asukkaat, jotka asuvat yli 2 viikkoa hotellissa. No tuskin siellä ketään muita oli, jotka asuvat peräti 5 kuukautta :D Siellä oli pientä cocktailpurtavaa ja sit tietty niitä cocktaileja. Tuli maistettua mm. Phuket Dream (vai olikohan se nyt tän niminen??), Mai Tai ja sit joku Phurita mikä lie... joo ihan hyviä oli kaikki :) Bileet kesti vähän reilun tunnin ja sinä aikana jutskailtiin siinä hotellin johtajan kanssa pariinkin otteeseen.

Oikealla meidän hotellin johtaja ja vasemmalla joku henkilökunnan edustaja
Nämä miekkoset taikoivat meille hyviä drinksuja :)

Juhlien jälkeen menin käymään lähikaupassani eli 7elevenissä, tuttavallisemmin sanottuna seiskaleiskassa, ja hain jotain ruokatarvikkeita. Nukkumaan menin tosi aikaisin, koska takana oli sellaisia 5-6 tunnin yöunia useampana yönä ja seuraavana päivänä mulla oli Phang Ngan kokopäiväretki. Hyvien yöunien jälkeen olinkin tosi levännyt ja hyvällä fiiliksellä heti aamusta. Ja tätyy sanoa, et oli varmaan paras Phang Nga tähän mennessä. Tosi hyvä retkifiilis koko päivän ja loistavaa porukkaa! :)

Täytyy sit tähän loppuun kertoa, et Aurinkomatkojen arvontakoneistosta putkahti mulle ens kesän kohteeksi Hania, Kreeta! Et tervetuloo kaikki tutut ja tuntemattomatkin sinne ens kesänä, sieltä mut sit löytää opastelemassa suomimatkailijoita :) Oon ihan hyvillä mielin tuosta kohteesta. Sehän on meidän kesäkohteista kaikista suurin asiakas- ja opasmäärältään, ja ainakin täällä Phuketissa olen viihtynyt isossa kohteessa, joten odotan jo innolla Kreetalle pääsyä. Muutenkin Kreikka on tietysti ihana paikka ja kreikkalaiset ruoat - nam nam :)

Tällaisissa maisemissa siellä sitten kesällä ollaan

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti