2011-12-14

Bangkok!

Mitä siitä nyt sitten sanois... kymmenen miljoonaa ihmistä, hassunvärisiä takseja, korkeita torneja, valtavia ostoskeskuksia, hienoja temppelialueita, kiinalaiskortteleita.... ja olin myyty. Ennen kuvittelin, että suurkaupungit on tylsiä paikkoja, jotenkin kasvottomia. Ja että suurkaupungit on vaan valtavia laitoksia, joista ei saa mitään otetta. Mutta sit tajusin, että niihin pitääkin vaan pureutua pala kerrallaan, eikä edes yrittääkään nielaista kokonaisena. Mikä suuruudenhullu ajatus tuommonen oliskaan!

Lähdettiin siis Bangkokiin viime viikon tiistaina ja takas tultiin torstaina. Meillä oli lennot Air Asialla ja mulla ei ole kyllä mitään moitetta kyseisen yhtiön toiminnasta. Koneet oli siistejä ja lennot oli kutakuinkin ajallaan. Perillä oltiin illansuussa ja päätettiin et lähetään käymään jossain näköalabaarissa. Lopulta päädytiin menemään Baiyoke Toweriin, jonka 83. kerroksessa sit juotiin drinksut ja ihailtiin Bangkokia by night. Ilta jatku siitä sit yhen yökerhon kautta thaikkupaikkaan, jossa yönälkään vetäisin vielä pad thaita (paistettuja nuudeleita) vihanneksilla. Tulipa sitä yön aikana testattua myös Bangkokin tuk tuk- ja mopotaksipalvelutkin... niin ja se, et Thaimaassa voi saada drinksutkin dogibagiin :D

Näkymä Baiyoke Towerin 83. kerroksesta

Laura, Päivikki ja mä Bangkokin yössä

Aamulla matka suuntautu ensimmäisenä työministeriöön, missä lakimies (jota ei ulkonäön perusteella ikinä olis lakimieheks uskonu) olikin jo meitä oottamassa. Homma meni tosi jouhevasti ja alta aikayksikön meillä olikin työluvat plakkarissa. Jiihaa, nyt sais sit alkaa tehä töitä oikeen virallisesti luvan kanssa!

Tässä se nyt on ja kattokaas mun syntymävuotta! :D
Ministeriökeikan jälkeen lähettiin shoppailemaan. Ensimmäiseksi suunnattiin Platinumiin. Se oli monikerroksinen ostoskeskus täynnä pikku putiikkeja. Ylimmän kerroksen food courtilla käytiin syömässä ja mä otin fish ball keittoa. Nää kalapallot on näitä paikallisia erikoisuuksia. Platinumin jälkeen mentiin vielä MBK:hon. Sit alko väsy jo painaa monen tunnin shoppailu-urakan jälkeen ja Mäkkärin takeaway-sapuskat pussissa lähin kämpille. Illalla käytiin viel syömässä hotellin lähellä kadunvarsikippolassa. Mun päivän shoppailusaldo oli aika laiha: 2 t-paitaa à 150 bahtia, 2 kaulakorua yht. 120 bahtia, korvakorut jotain reilut 200 bahtia, kaks huivia ja yks matkalaukun nimikyltti oisko ollu yhteensä jotain 300 bahtia. Ai niin ja rannekello 100 bahtia, mut se oli ihan hukkaostos, nimittäin se kello käy ihan miten sattuu ja pysähtyy aina välillä. Onneks mun Phuket Cityn markkinoilta ostama kello on toiminu ilman ongelmia. Jotenkin en oikeen osannu ostaa sieltä mitään vaatetta, kun ne oli jotenkin niin semmosta ”aasiatyyliä”. Tuli tuolla reissulla ainakin selväks, et minkätyylistä vaatetta täällä käytetään. Ja ne vaatteet oli sinänsä ihan ok, mut jotenkin tällä hetkellä itte kaipaan lähinnä rentoja lomavaatteita, enkä semmosia siistimpiä kaupunkivaatteita.

Platinum - this is what I call a shopping mall :D
Kalapallerokeittoa
Siamin ostarikeskittymä
Mä ja MBK :D
Tokana päivänä meillä oli tarkotuksena kattella vähän nähtävyyksiä. Otettiin taksi Suurelle Palatsille (Grand Palace). Ja palatsin yhteydessähän on myös suuri temppelialue Wat Phra Kaew. Yksi huijariukko koitti meitä huijata, et alue on nyt kiinni jonkun seremonian takia ja koitti saada meidät lähtemään tuk tukilla jonnekin muuanne. Mut onneks sit nähtiin yhestä toisesta portista, et alueella näky hyvinkin olevan turisteja. Päästiin siis sisälle ja olihan tuo alue tosi upea. Hienoja kullattuja temppeleitä, patsaita ynnä muita. Sisäänpääsymaksu koko alueelle oli 400 bahtia eli vajaa 10 euroa.

Temppelin portailla
Wat Phra Kaew
Suuri Palatsi

Seuraavaks lähettiin taas Siamiin, ja käveltiin ekana hulppean Siam Paragon ostarin läpi, jossa käytiin juomassa iltapäiväteet/kahvit ja syömässä leivokset. Sen jälkeen suunnattiin Siam Centerin läpi Siam Discoveryyn ja Madame Tussaud’n vahakabinettiin. Siellä tapasin mm. Georgen, Bradin, Leonardon ja Johnnyn... J Niin ja kun kabinetissa oli aika vähän asiakkkaita niin saatiin siel temmeltää keskenämme mielin määrin – kivaa oli!

Nams nams :)
Vanha tuttuni Cristiano Ronaldo!
Iltapäiväteet George Clooneyn kanssa...aah...
Brad näytti jo aika vanhalta ja raihnaselta, mut suostuin sit kuitenkin sen kanssa kuvaan...
Sit pitikin sanoo bye byet Bangkokille ja suunnata takas lentokentälle ja sitä tietä Phuketiin. Toivottavasti pääsen Bangkokiin viel joku päivä uudestaan! Jäi siitä vielä niin paljon tutkimatta ja mielenkiintosia paikkoja käymättä.