2013-03-27

Lopun alkua

Mun työkaveri lähti täältä Khao Lakista sunnuntaina, joten nyt oon viimeset kaks viikkoo täällä yksinäni. Pikkasen hirvittää, et miten saan tehtyy kaiken itse. Pitäs tehdä kaikki kaudenlopetusjutut eli inventoida toimisto ja tehdä inventaariolista, pakata koko toimisto, jotta kamat voidaan siirtää sieltä pois, hakee meidän infokirjat pois hotelleilta, kirjotella toimintakertomukset sun muut tästä kaudesta. Niin ja tietty samalla pyörittää normiohjelma eli lentokenttä, hotellipäivystykset ja retket. Jeejee. Nyt on vielä ihan sairaan kuuma ja sekin vie mehut pois. Eilen olin meidän Luontosafari-retkellä opastamassa ja ennen paluumatkaa olin jo ihan poikki ja valmis menee nukkumaan. Ajattelin, et varmaan asiakkaatkin on ihan naatteja siitä helteestä. Mut he olikin ihan pirtsakoita eikä kukaan nukkunut paluumatkalla vaan halusivat jutella ja kysellä multa kaikkee! Itsekin siinä ilmastoidussa bussissa sit vähän piristyin, mut kotiuduttuani toimiston kautta olin ihan poikki.

Viime maanantaina oltiin Bang Niangin rannalla kuuntelemassa suosittua thaimaalaista reggaebändiä nimeltä Job 2 Do. Niillä on yks biisi, jonka kaikki tietää ja tuntee: Doo doo doo. Kaikki muu heidän musa olikin mulle sit ihan tuntematonta, mut jotenkin tähän ympäristöön toi musa sopii. Siellä sitä huojuttiin reggaen tahdissa kookospalmujen alla. Paikalla oli paljon sekä matkailijoita että paikallisia, mut jotenkin aika huonosti sitä oli mainostettu, koska ittekään en ois tienny siitä mitään. Samana päivänä vasta kuultiin Raya Diversin porukoilta. Ja ois sinne kyl enempikin porukkaa mahtunut. Lippu oli 350 thb ja sisälsi yhden juoman, sillä ois saanu joko olutta tai coca colaa tms. Toi lipun hinta tosin oli vähän hämärän peitossa. Oltiin nimittäin kuultu et se ois jotain kolmen sadan luokkaa, mut kun mentiin sinne, ni portilla meiltä pyydettiin 600 bahtia. Kun oltiin vähän kummissaan, ni se lipunmyyntimies selitti, et siihen kuuluu muutama olut hintaan. No mä olin sit, et en mä ees juo olutta, ni sit ne myi meille 350 bahtin liput ja sano et sillä saa virvotusjuoman. Kun mentiin juomia hakemaan, ni selvis, et ois sillä yhen oluenkin saanut. Ja myöhemmin sit kuultiin, et 600 ois ollu ns. turistilippu ja se 350 paikallisille... No, ota tästä nyt sitten selvää, kummaa touhua!

Job 2 Do esiintyy
Doo doo doo...

Tiistaina mulla oli sit vapaapäivä ja en kyl tehny mitään muuta, kun makoilin rannalla. Tosin ihan varjon alla. Kauden lopussa on yleensä aina dinnereitä yhteistyökumppaneiden kanssa ja meillä ne oli kaikki viime viikolla, jotta päästiin kummatkin mukaan. Joten tiistai-iltana illallistettiin erään retkifirman johtajan kanssa. Kyseisen firman kanssa tehdään yhteistyössä meidän omat retket, eli bussit ja paikallisoppaat ovat sieltä. Ja lisäksi me välitetään heidän kansainvälisiä retkiä. Illallista syötiin japanilaisessa Enzo-ravintolassa Bang Niangissa. Itse en ole pahemmin japanilaiseen ruokaan perehtynyt, joten en oikeen ymmärtänyt ruokalistasta mitään. Mut tilattiin sitten niitä annoksia ja jaettiin kaikkien kesken, niin päästiin maistelemaan monenlaista. Ruoka oli tosi hyvää. Mukana illallisella oli myös johtajan kaksi teini-ikäistä tytärtä ja kaksi heidän kaveriaan. Heitä tosin tuntui kiinnostavan enempi omat älypuhelimensa kuin itse illallinen :D Mietittiin, et on se tää nykyteinien elämä erilaista kun ennen. Ei ollu meidän nuoruudessa älypuhelimia, nettiä, facebookkia jne. Miten sitä tultiin toimeen?!?

Bang Niangin ranta

Lounaalla Happy Day -ravintolassa
Biitsielämää...

Keskiviikkona mä olin viimestä kertaa opastamassa meidän Phuketin ostosretkee. Tässä retkessä on ollut kummallinen taika. Aina kun mun on sille pitänyt lähtee, niin se on yleensä toteutunut, ja sit taas kun mun työkaverin piti mennä, niin se yleensä peruuntui liian vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Noh, lähin sit viimestä kertaa käymään Phuketissa tällä kaudella (tai no käynhän mä vielä Phuketin lentokentällä monta kertaa, mut sitä ei lasketa). Olihan mun sit ihan pakko mennä käymään Findig/Udomagg -liikkeessä ja sieltähän tarttu sit mukaan yhet kengät, jotka makso 499 thb eli n. 13 euroa. Ostin mä sitten yhen kassin käsimatkatavaroita varten, kun se kassi mikä mulla oli tullessa, hajos saumasta (se olikin Kreetalta Jumbosta viiellä eurolla ostettu rantakassi...).

Kun tulin tuolta retkeltä, niin tapasin heti meidän kohdepäällikön, joka oli tullu käymään Khao Lakissa ja mulla oli loppukeskustelu. Käytiin läpi sitä, miten kausi on mennyt. Ja ihan hyvinhän se on mennyt, tokihan jotain parannettavaa aina on. Keskustelun jälkeen pikasuihkuun ja sit taas dinnerille kohdepäällikön ja meidän "talouspäällikön" kanssa, tällä kertaa italialaiseen Amici-ravintolaan, joka on Monochrome-hotellissa Bang Niangissa. Sieltä saa tosi hyvää pastaa, ei koskaan ylikeitettyä. Ja ah, Caprese alkupalana oli täydellinen - tomaattia, mozzarellaa, pestoa.... Ilallisen jälkeen nähtiin vielä pari kollegaa Phuketista, jotka oli tullu Khao Lakiin vapaapäivän viettoon. Käytiin piipahtamassa Happy Snapperissa. Mut piti lähtee ajoissa pois, kun seuraavana aamuna piti olla taas kasilta toimistolla.

Amici!

Torstaina oli taas yks illallinen. Tällä kertaa Raya Diversin Khao Lakin managerin kanssa. Paikaksi oli ehdotettu Joe's Steakhousea, joka on Khao Lakin suosituin pihvipaikka. Ja siellä on siis parhaimmat pihvit. Itse en voi omakohtaisesti mitään sanoa, mutta niin monet on tätä sanoneet, että uskon. Ja kyllä ne näyttikin tosi hyviltä. Itse söin sit kummiskin kalaa, joka oli ihan ok. Mut ehkä toi paikka tosiaan on enempi lihanystävien paikka, kasvissyöjien ei kannata vaivautua :) Sit jatkettiin iltaa siitä vielä Green Pepper on the Beachiin, jossa otettiin muutamat drinkit. Oih ihana semmonen joku likööridrinksu, mis oli  hirmusesti kermavaahtoo päällä. Tarjoilijapoika siellä oli ihan ylihauska tyyppi! Lopuksi päädyttiin vielä Happy Snapperiin. Taasen oli itellä työpäivä seuraavana päivänä ja kaiken lisäks vielä kokopäiväretki, joten lähin jo vähän aikasemmin kotia kohti. Onneks olin työpäivän jälkeen nukkunu päikkärit ja sit viel 6 tunnin yöunetkin, niin ei väsyttäny yhtään aamulla ja retki meni tosi hyvin.

Happy Snapperissa keskityin soodaveden juontiin :)
Livemusaa Happy Snapperissa


Tänään mul on vapaapäivä, mut ei mitään ihmeitä suunnitelmia. Pyykkipaikasta pitäs pestyt hakee ja uutta viedä tilalle. Nyt kun tääl on nää helteet, ni hikoilemisen määrä on jotain ihan käsittämätöntä. Pyykkiä siis kertyy. Mä oon oikeestaan koko kauden ollu yöt ilman ilmastointia, mut nyt on ollu niin hikisiä öitä, et on ollu pari kertaa pakko pitää ilmastointii päällä. Veikkaan, et siitä johtuen sain mun yläselän jumiin. Onneks on tiikeribalsami keksitty! Se on kyl oikeesti tehokas lihasjumituksiin. Ja hyttysenpuremiin paikalliset käyttää kans.

Aurinkoista päivää kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti