2011-10-23

Sunnuntaipuuhia

Tänään pakkailin taas tavaroita laatikoihin ja vaatteita pussiin ja alkuillasta vein sitten yhden kuormallisen taas iskälle Jyväskylään. Kun kanniskelin laatikoita autoon, tuli ensin yksi naapuri juttusille kyselemään, että mihin olen muuttamassa. Ei ollut tieto vielä kiirinyt. Ja toinen naapuri tuli kyselemään, että milloinka mulla on lähtö. Just niin, sen kun tietäs!!

Iskän luona juotiin taas teetä, ja syötiin (ihan liikaa) herkkuja. Kiintiö taas täynnä vähäks aikaa... Mulla on tunne, että olen viime aikoina syönyt ihan hirveästi. Kotonakin olen koko ajan vaan syömässä. Ugh, en uskalla mennä vaakaan.

Tänään sitten tuli taas suru-uutisia Turkista. Itä-Turkissa, Vanissa, oli tosi voimakas maanjäristys ja jopa tuhannen ihmisen pelätään kuolleen. Ei voi muuta sanoa kuin että Turkkia on viime päivinä koeteltu. My friends in Turkey, you are in my heart and thoughts <3 Be strong!

Viikko on ollut muutenkin mielenkiintoinen Lähi-Idän kannalta. Libyaa 42 vuotta hallinnut diktaattori Muammar Gaddafi ammuttiin aiemmin viikolla (kuolemaan johtaneet tapahtumat ovat edelleen epäselvät) ja tänään maan uusi johto julisti maan vapautuneeksi diktatuurista. Tunisia taas ottaa askeleita kohti demokratiaa ja äänesti tänään historiansa ensimmäisissä vapaissa vaaleissa. Kummankaan maan tilanne tuskin on kovin helppo. Ottaako askeleita kohti islamismia vai sekularismia? Elämme historiallisia ja mielenkiintoisia aikoja.

Huomenna taas maanantai, plääh.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti