2011-11-01

Maakuntamatkailua

Viime viikon perjantaina töiden jälkeen hain iskän kyytiin ja ajeltiin vielä vanhalle kämpälle Muurameen irrottamaan lamput katosta ja hakemaan mun viimeset kamat (jakkara, pölynimuri, pakasteet). Eteisen plafondilampun päätin sitten jättää sinne. Takaisin Jyväskylään tultuamme kokkailin lasagnea.

Lauantaina pakkailin taas tavaroita autoon ja ajelin äitille Suonenjoelle... niin tai oikeastaan Leppävirralle. Talo on siis Leppävirran puolella, mutta Suonenjoki on ainakin tietä pitkin lähempänä. Joten siksi puhun aina meneväni Suonenjoelle. Äitin luona laittelin tavaroita lipaston laatikoihin ja kirjat kirjakaappiin. Gilli-kissa oli kiinnostunut puuhista ja erityisesti tykästyi, kun tyhjiä pahvilaatikoita lojui ympäriinsä. Tykkää siis niissä makoilla. Gillihän jää nyt sitten äitille hoitoon, kun mä lähden maailmaa valloittamaan.

Sunnuntaina käytiin äitin kanssa moikkaamassa mun mummoa, enoa ja sen vaimoa. Juotiin päiväkahvit/teet. Sen jälkeen mentiin vielä äitin luokse ja äiti paisteli muikkuja päivälliseksi. Äitin luona käydessä saa aina näitä maan ja veen antimia, kun äiti tykkää marjastaa, sienestää ja kalastaa. Illalla lähdin vasta kahdeksan maissa ajelemaan takas Jyväskylään ja tietysti vettä alkoi satamaan just kun lähdin pihasta. Mun tuurilla... Melkein koko matkan sitten tulikin vettä taivaalta ja pimeä&vesisade olikin just mun lemppariajokeli!


Gilli-kisu tykkää laatikoista :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti