2011-11-12

Maalla ja kaupungissa

Torstai-iltana mun mummo, Mate-eno ja Maire tuli mun synttärikahveille mutsin luokse. Pöydässä oli jos minkäkinlaisia herkkuja. Kauan eivät kerinneet istua, kun enolla oli vielä hirvenlihanlaittoprojekti edessä. Mummo kyseli kaikkea oppaantyöstä ja muun muassa, että miten me siellä asutaan. Taitaa olla mummolle ihmettä kerrakseen siinä, että mä lähden niinkin kauas!

Mummo, Mate, mutsi, Maire, Jussi

Illalla oli tietysti taas vuorossa telkkarin tuijotusta. Opeteltiin porukalla numeroita thaikielellä. Veikkaan, et tuo kieli ei kyllä ihan helpolla jää mun päähän! Nyng, soong, saam...

Perjantai-aamuna soittelin Aurinkomatkoille ja ne laitto mulle sieltä vielä lentovarausvahvistuksen sähköpostilla. Kävin sitten Finnairin lomalentojen sivulla varaamassa ittelleni kasvisaterian lennolle. Sit soittelin myös Päivikille ja sain kuulla, et passit+viisumit on nyt saatu. JIIIIIHAAAAA!!!!! Nyt se on menoo eikä meininkiä!

Lounaan jälkeen sanoin heipat äitille ja Jussille ja kyllähän siinä tuli tippa linssiin puolin ja toisin. Mut oikeesti tässä on kuitenkin tullut semmoinen tunne, et miten tää maailma on kuitenkin loppujen lopuksi tosi pieni. Vaikka ollaan kaukana, niin ollaan silti niin lähellä. Puhelin ja netti toimii ja yhteyttä voi pitää. Toista se oli ennen kun ei ollu kun pulloposti... hihi :)


Kylläpäs Gilli on tainnu lihoo mutsin hoidossa!!

Tien päällä taas

Ajelin Jyväskylään ja olin sopinut treffit neljäksi Anitan ja Annen kanssa Sokkarin kulmalle. Olin meinannut käydä iskän luona vaatteita vaihtamassa, mut huomasin, et mulla onkin suht vähän aikaa, niin ajoinkin suoraan kaupunkiin ja menin maistraattiin. Siellä hoidin sitten muuttoilmoitusasiat kuntoon! Annen ja Anitan kanssa mentiin sit yhessä syömään Kauppalaispihan Food Bariin. Mä olin luvannu tarjota synttärin kunniaks. Söin lohicaesarsalaatin ja se oli tosi hyvä. Kuulumisia vaihdettiin puolin ja toisin ja oli tosi mukava nähä vielä ennen lähtöä <3


Anita ja Anne

Iskän kanssa juotiin sit illalla kotona vielä mun synttäriteet herkkujen kera... Onneks mä luin, että Thaimaassa ei oo tämmöstä jälkiruokakulttuuria kun täälllä ja siellä ei oo juuri leivonnaisiakaan, kun siellä ei käytetä pahemmin uunia. Tai no on siellä varmaan jotain länsimaisia kahviloita, mut näissä paikallisissa paikoissa ei juuri harrasteta jälkkäreitä. Ihan hyvä juttu mun kannalta :D

Nyt pitää ruveta nukkumaan, huomenna on pakkauspäivä!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti